Błędy i incydenty zdarzają się i będą się zdarzać. Są częścią naszego developerskiego życia. Bywają bolesne dla tych, którzy ich doświadczają… ale niosą za sobą mocne historie. Mogą się z nich uczyć nie tylko ich autorzy, ale i inni – tak, żeby nie powtarzać w kółko tych samych błędów.
Podczas prezentacji podzielę się dwoma sposobami, jak uczymy się na błędach w Ocado Technology. Po każdym większym incydencie robimy post-mortemy, które pozwalają nam systemowo zapobiegać podobnym incydentom w przyszłości. Z kolei F’up Nights – Ocadowa adaptacja popularnej serii meetupów – pomaga nam oswajać się z błędami, dzielić się szerzej historiami naszych pomyłek i budować w organizacji bezpieczną przestrzeń, w której można to robić.
Oprócz pokazania Wam, jak te dwie metody działają, podzielę się kilkoma wskazówkami, jak wprowadzić te praktyki do Waszych firm. W ten sposób będziecie mogli zacząć budować kulturę no-blame, gdzie błędy są akceptowane jako część rzeczywistości i stają się paliwem innowacji.